Röd ballong

Without me, there would be only Aweso.
Berlin är en fin stad. Grafittin var underbar, jag var ytterst imponerad. Verkligen. Vi hittade inte så många Secondhandaffärer som vi hade hoppats på, men. MEN. VI HITTADE SUSHI PÅ BAND. MINSANN. Åkte runt runt. man kunde lägga saker där, så kom det tillbaka. Jag var inte lika duktigt som de andra barnen, och införskaffade endast en gasmask från andra världskriget och tictac. Lakrits till Far. En betongklump från muren i Sachenhausen.
"Det känns som att jag har en stor betongkloss i väskan... vänta... lol" Jag skulle se om jag kunde komma över muren på ett ställe som verkade väl användt för detta syfte. Ramlade omkull med bravur och raserade lite kulturmärkt egendom när jag väl var igång. Berlinmuren var ju så förfärligt dyr. Sachenhausen Muren var fin. Tung, Men fin.
Jag gillade det stället. Ja, Koncentrationslägret. För inte så länge sedan piskade män i uniform människor på njurarna, och hängde upp som på stolpar med kroppen buren över den smutsiga marken av endast senor och muskler. För armarna var vridna ur led. Sen drog nazizterna i dom. SCHNEEEEELA HESTAR. Jag tappade bort mig från gruppen och sprang runt lite. Det var spännande. Det fanns en halvt nedbränd barrack med ett vackert tak som jag trodde skulle förvandlats till svarta fjärilar och flyga iväg. Flagor av färg. Vill ha.
Vandrarhemmet var charmigt. Rejäla stålsängar som håller för Rått, hårdhänt Tyskt sex. Precis som det ska vara. En skallig man med mysig röst nere i receptionen och konstiga drömmar om nätterna. Vi blev serverade Schnitzel, lökig potatis och Brysselkål när vi anlände. Tysk mat = Tysk. Frida hade blått hår. Berlin befolkningen märkte detta.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kom hem, mådde svettigt Ap-Ollon efter att ha varit med människor alldeles för mycket. The Postal Service, Mörkt badrum, Ångande vatten, Ensamhet och massor med lödder. Somnade och fick en kallsup + en halv flytande batmanbil i munnen. Sova badkar är inte bra.

Kommentarer
Postat av: ULRIK DEN HÅRIGE

jag får psykbryt om jag får för lite ensamhet!



tyskarna var läskiga. Stirrade. Har de aldrig sett färgen blå förut?

2009-11-04 @ 17:57:29
Postat av: Elin Olga Tengil Magndahl

Mental instabilitet och, ovälbefinnande. SÅ ÄR DET. Jag hatar verkligen den känslan. Typ, innerligt hat. Mer än jag hatar Russin. Om buss toaletten inte var så liten och främmande skulle jag låsa in mig där. Hoho.



Tydligen inte!

2009-11-07 @ 09:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0