Les Fuilles Mortes

Mitt kråkbo luktar av damm, sömn och musik och är fyllt av ofantliga skatter jag antingen stulit eller funnit i en av våran stads containrar och smutsiga gränder. Golvet väser föraktfullt när jag släpar mina bleka fötter mot det, och andas tungt när morgonsolen värmer det. Jag sörjer liken av från flugor som en gång hållit mig sällskap under salta nätter. Feta Böcker vänder nonchalant ryggen mot mig i bokhyllan och en tom ram hänger på väggen i väntan på att fyllas av någon verkligt. Det ligger högt upp bland molnen och väggarna här sjunger tyst tillsammans med vinden när jag ska sova. Minnen av forna liv dansar den tjocka luften tillsammans med det dova ljuset. Som en djungel av underbar ångest.

Kommentarer
Postat av: bells

jag känner ju bara för att komma in i ditt kråkbo!

2010-01-31 @ 22:40:43
URL: http://osmidig.blogspot.com
Postat av: Olga

Du får lämna din heta savann och besöka mitt trassliga herravälde någon gång. DU ÄRO VÄLKOMMEN, KAMRAT.

2010-01-31 @ 23:36:44
URL: http://valrost.blogg.se/
Postat av: Kreken

Helgen! Du! Jag! Kebby! Idun! Vattenpipa! VA!?

Postat av: Gosha

Det må vara irrelevant, men släpa inte dina fötter på mitt golv vad du än gör. Du kommer få fler stickor än det är mänskligt möjligt att räkna.

2010-02-01 @ 09:21:13
Postat av: Olga

Kreken: DET KOMMER BLI EN SJUDUNDRANDE HELG!

Gåsha: Jag fick en jättestor sticka i en kyrka en gång. Den gick igenom två lager strumpor och tog en kvart att få ut. Jag tror det var Guds sätt att straffa mig för mina oförlåtliga synder. JAG SKALL ICKE SLÄPA FÖTTER ÖVER DITT GOLV.

2010-02-01 @ 09:55:45
URL: http://valrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0