Lost fur

Kolsvarta knappnålsögon ser rakt in i mig och ut på andra sidan. Gallret filtrerar bort det som gör mest ont, det som blir kvar är kvadrater av tjock luft som jag sväljer och placerar till höger om det torra blöta svarta. Små skära tassar läser rubriker och bokstäver på botten av det gamla skåpet som de nu kallar hem, kroppar av luft och morrhår somnar tätt intill varandra. Två regnmoln bor på mitt rum och delar ensamheten i tre. Ens amh eten.

Veckorna får inte plats inuti magen, och även om hela blogg-trenden inte är min grej, behöver jag bekräftelsen för att hålla ihop mitt dimmiga universum. Jag förvränger och förtränger så gott det går så att ni inte ska förstå vad som egentligen sker. Mellan svåra, sentimentala ord syns jag inte.
Nog. Snoret bildar en droppe på nästippen under tiden mina såriga fingrar dansar över tangentbordet och råttorna lever rövare inne i buren och hindrar som planerat mina fräkniga ögonlock från att slutas och verkligheten från att släppa taget. Det ligger böcker om Shakespeare vid mina fötter och det röda håret sträcker sig längre ner över axlarna för var dag. Det finns fortfarande mossa i min navel efter lördagens aktiviteter och jag är rädd för att duscha bort den tillfredsställande känslan som vilar under huden. I Hovslätts öde skog hade alla Jönköpings upproriska, hormonstinna ungdomar konspirerat sig under Majks farväl-fest och jag dansade bort mig själv tillsammans med Bells mellan höga tallar och berusade människor. Jag rökte pipa och drack Kir och bjöd på kakor och hängde lyktor i träden och kissade på mina skor. Fullständig, artificiell lycka. Rostfri puls.
Nu ska jag torka bort snoret från tangentbordet och kura upp mig mellan lakanen för att vaka över alla sömnstridare, kaffekokare och sängvätare tills solen går upp.

Kommentarer
Postat av: bells

mysis! Det måste göras om

2010-06-08 @ 08:19:33
URL: http://osmidig.blogspot.com
Postat av: Olga

Det ska bli tradition!

2010-06-08 @ 17:45:13
URL: http://valrost.blogg.se/
Postat av: Jake

Det är i skogen vi hör hemma

2010-06-08 @ 19:35:34
URL: http://kirlianvoyager.blogspot.com
Postat av: Olga

Skogen hör hemma i oss.

2010-06-09 @ 00:07:49
URL: http://valrost.blogg.se/
Postat av: Gosha

Artificiell och osynlig. Vad är detta då.

2010-06-09 @ 13:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0