Tre skrivmaskiner och ett kulturhus

"Vad krävs för att någon som du ska stanna? Viska vack kra ord och ligga nära koå kom ta mig med storm, snälla"

"hej felix. jag tycker du ær fin ochhelt jætte bra. ppuss. ledsemn om du inte riktigt an se vad ddet står. skrivmaskin suger"

"jag önskar jag var en dlfin"

"molntussar. narvalt. æckligt. usch va"

"jag kænner mig som en detektiv nu."

"rosa.gurkaJhejsn"

"loves horses and her boyfriend to någon, sjunger. fredag creamsoda. d d det skulle vara fint med en sånhär jag fäll hamdlöst för hans ögon han var allt"

"hej jag hete hejj och är just nu jävligt kåt i enröd hårig tjej somj ag int vet namne på. jaaaaaaaaag är desperaaaaat i bruden... hur sk jag gör a varför har gud strasffat mig åhär.. sk a nulevaiexil somen unk inöd skkkkkkk kkkkkkkk" Jag tänker låtsas att den rödhåriga ( röda, håriga ) bruden är jag.

"visst finns det d ag ar då det k an göra ont att se dig raml a hær omkring. konstig a krumelurer som formar bokstæver . som formar ord somfår betydelse"

"ämnet är: arga människor. ddetta ar llsa., vad äreentligen en arg människa,, jg... med det är då självaste helvett... nu skiter jaag o ski. ny start. nu blev det mycket lättare att skriva om arga människor för jgg blev precis en sådan, varför undrar ni, jo för att den som uppfann denna styggelse. styggelse till maskin v ar ant gligen full, hög, eller rent av bara jävligt pantad,.. duger inte penna kanske,jja... ny fräsh början igen då..... svårt att hålla sig till ett ämne när man knappt kan hantera bastarden till maskin alla här inne idag verkar vara äüldüg. väldigt svåra, speciella, missöfs missförstådda, ja till en viss dell är ni väl det för jag förstår då fan inte det har nog dock m hur f an formulerar jag mina meningar. man kan tro att denna somskriv personen som skriver detta genomgår en stroke, suddiga.in linser samt"

"uppsnærjd ide. uppsnærjd i det blå. dommmåste læra sig gå det ær vad folk sæger nær det ær vi två. vi måste hærifrån, den här staden drar ner oss till botten av ån. dekadensen ær hård allamina vænner har gett upp sömn:. dekanden ær så svårt ochjag har aldrig fångat en enda dröm. jag stårframför speglen, jag vill förändra all och allt ja g ser i den. du har varit ute i værlden i flera år nær jag stannade på mitt rum och såg dagarna gå. så uppsnærjd i det p blå. prinsessan eva, i nylacker ade skor. h_lmon ær min væn, eva jag hænger mig för kærleken. var inte så högtid_lig. du med din dramatik ochstedlodld. en dag kommer jag och du ver kligen bli gamla med jag ælskar dig nu"

"Abdulla var ute ochckakade s sin matta sen kom grannen ch frågade om ha ej ej an hejsan vad händer denna underbara dag åhåhåhåhå"

"Sagan om en grodan, oj groda. det var en gång en ledsen groda lågnt ute i skogen,. han drömmde om att den dag bli kär i en vacker flicka med långt blondt g hår. problemet var att han var en ful, äcklig, slämmig groda. varje gång han försökte kyssa en vacker blond flicka"

"ehej hej på dig. jag hoppas du vet att du ær ælskad och værdefull jaghoppas du vet att jesus ælskar dig mer æn du och jag k rst på. det ær bara g ud som kan fylla vår"

Och sist men defeninetivt inte minst, Marcus Albinsson, vinnaren av novellduellen med temat "kungen":


"okej, det var en g ång ett land som kallades sverige. okej. så var det minsann. visst var det så. sverige var fullt med olika folk och annat. lösa föremål som flög i vinden. allt rörde sig i en, i en, rörelse. en turbulens av melankolisk lycka bland svensson svensson. sverige hade en k kungafamilj. haha. och denna familh var ririk. jag ær inte politiskt inriktad. den var rik. sverigen konung hette bengt, minsann, och han hade flera stycken banr att uppfostra. han hade pnegar så han kunde ge dem glass nær som helst. oftast nær de ville ha glass. men ibland köpte han fel. dom gillade piggelin. konungen av sverige var ett dystert sinne dock med stark karakör karaktär. han var kung, han kunde göra som han ville. men han var fångad i sig sjælv och ville inte gör något. finns det inget annat æn allt det hær. brukade han tænka nær han k olla ut över det fyrkantiga landet svea. nej, var det så. åh. var det så. barn, fru som inte tillfredställde, en vacker flicka i ungdomens dar men gammal, tråkkig, fyrkantig idag. hund, flera stycken hade han, men gå ut han aldrig hann... minsann. kungen hade en bankett fær slækten och vænner. han åt utan att dyllas. ingen vila för de som aldrig finner tomrummet i sig sjælva. han var dyste r, likgiltig. nu skall jag hålla ett såståttligt tal sa han i mitten av middagen och alla dess tillbehör. dipp dippen stelnade:. han sa, jag orkar inte vara olycklig. men mina sinnen t försvinner inte om jag reser ut i den vida værlden, man kan ej fly från sig sjælv sjælv. konfunderade och mycket riktigt funderande kolla alla påden ståtliga kungen. jag læmnar er alla till er sjælva. må ni finna, fylla, fylla upp, tomrummet i erat respektive hjærta. man kan sæ sækert ha k ul hela tiden, man kan sækert varalycklig hela tiden. men jag har inte lyckats. han hade en colt. 45a steel gun in hand, powerd by gas turbine and amagasine of b yullets. jag... sa han, sade han lyckligt. dog med ett leendeppå læpparna. han sköt sin hjærta itu på mitten. clownen skrattade"

Kommentarer
Postat av: gurkan

"En turbulens av melankolisk lycka"



"han hade flera stycken banr att uppfostra"



2011-04-10 @ 22:28:58
Postat av: Tomaten

Killen som skrev det var sådär lagom fleecetröja, glasögon och socialt missanpassad för att jag skulle kalla honom oslipad diamant. De flesta tyckte hans text var ganska dålig, fyrkantig, jag tycker den är genialisk på det mest barnsliga, opretentiösa och ärligaste sättet i hela världen. Min favorit-del är "steel gun in hand"biten och när dippen stelnar. Han blev så glad när jag sa att han vann. Han lever nog på den egorushen tills han dör♥

2011-04-11 @ 21:08:19
URL: http://valrost.blogg.se/
Postat av: gurkan

Vad fan, är du hög eller? Är den texten opretentiös? Gode gud, jag ballar fan ur.

2011-04-27 @ 00:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0