Sabeltandade daggmaskar

När jag vaknar upp efter att ha ätit pepparkaksdeg och tittat på den Gode, den Onde och den Fule till Sex på morgonen och alla replikerna gick rakt in i hjärtat som frusen ståltråd. Vi hade seglat på jeanshav och besökt den djupa djungeln, magneterna längst bak i mitt kranium absorberade varje blick som en handduk. Jag hittade ett litet rum i källaren där ljuset var lika rent som Ramlösa och i mina ögon gömde det sig en urskog. Mossan växte på insidan av irisen. En cyllinder av fukt rakt in i själen, mina sekunder var kaksmulor. Det var tusen dörrar att välja på, varje dörr ledde till tio andra. Badrumsmöblerna var mintfärgade som för att göra toalettbesöket lika kliniskt som en tandläkartid. Efter att tusenfotingarna avlägsnade sig från undersidan av mina fötter dansade mina fingrar över mobiltangenterna övertygad om att jag var ett poetisk geni, orden rullade ut som varma äpplen mellan revbenen. Dom säger att keso är köttfärs gjort på mumintroll, mina mungipor rann ner i avloppsrännan.

04.12

När stämningen snärjer tiden som en karamell
sylvass cellofan
runt tidens glukos

Anteckning nummer anka
Origamichipspåsar peruker
Hyperventilera
Han spyr ut sin själ i
handfatet

Tips på att vara cool:
Ha alltid en smutsig fimp i mungipan
Kisa alltid med högra ögat
Prata långsamt
Bär en mantel
Doppa ansiktet i trälim

Det tar slut nör himmelen lyser kliniskt vit
Jag smakar krita

Jag går inte nedför trappor som är röda

Kurra inte så högt
Min puka parkerar på handikappsplatser
fast man inte får
Jag kittlar små oskyldiga barn

K är som bokstävernas tappra riddare
Jag vet inte hur gallopp stavas

Kasta tårkanalerna åt krokodilerna
Hur vågar de trostsa sin cecar dressing

Jag är en pet poet
panta mig och köp
tuggumi för pengarna

Annars blir nyckeln inget annat än en
Rostfläck
på tapeten


Kommentarer
Postat av: bells

olga. gifanimationen med ögat och ögonfransarna och flugan du lade upp är från en serie som heter aeon flux. OFTA DU INTE VISSTE VAD DÅLIGT

2011-12-04 @ 19:48:55
URL: http://osmidig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0