grow till tall

Så snurrar universum åt höger igen och jag andas istället för kallsuparna. Smaken av klor sitter kvar där, som om dom gröpt ur min mun från insidan och alltid kommer passa med min gom, inte ens cigarettrök och främmande saliv kan sudda ut spåren. Jag vrider min spegelbild ur led, snubblar över orden, reser mig upp igen. Jag äter kiwi med skal för det har min moster lärt mig och det får mig att känna mig vild och farlig. Dragkedjan i plast ger ifrån sig ett gnagande, behagligt grubblande när jag drar upp den ända till näsan. Jag gräver ner händerna långt ner i fickorna bland krossade drömmar, flottiga enkronor och smulor av tuggumipapper och horisonten tänder eld i mina ögonfransar när jag halkar mot grinden med klagande, isländska pojkar i lurarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0