Huston, we don´t have a problem.

Så vi sätter oss ner för att äta gröt. Dunkel belysning, tända ljus. Jag är tyst, tänker att dom ska få märka det själva. Pappa KLAPPAR MIG PÅ HUVUDET men märker ingenting. Herregud. Herregudherregudherregud. Fem minuter in på måltiden, och jag har inte förmått mig mer än att pilla lite oengagerat i gröten. Då ber syster om smöret som står bredvid min tallrik. Tittar på mig. Tittar på mig igen. STÄLLER SIG UPP. VAD HAR DU GJORT ELIN. Oansvarigt, brist på respekt, impuls, tonårsfitta, Du ska dö osv. Far sitter där brevid mig OCH FÖRSVARAR MIG. TYP. DET KOMMER ORDNA SIG. SKRATTAR LITE. VI HAR NÄSTAN SAMMA HÅR JU. KLAPP PÅ ARMEN.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JAG... vet inte vad jag ska säja. Jag var förberedd på blod och våld och mänsklighetens vrede som skulle släppas lös, men icke. Jag måste sluta vara så förskräckligt melodramatisk. Måste. Min syster tycker det ser ut som skit, men vi har ju sannerligen inte samma stil. Och det blir ingen riverdance-konsert för mig. Och Mor pratar inte med mig. Men jag lever. Hej.

Kommentarer
Postat av: Han

Din mor är rolig, hon.

2009-12-23 @ 10:16:33
Postat av: Olga

Inte särskilt.

2009-12-23 @ 23:14:44
Postat av: Anonym

sjukt fult ditt hår alltså.

2009-12-28 @ 20:31:34
Postat av: Olga

Tråkigt att du tycker det, men om jag ska vara ärlig förväntar jag mig inte att alla ska finna mitt hår übersnyggt. Det var inte därför jag gjorde det. Jag råkar bara vara väldigt rastlös. Hoppas du finner lycka, tragiska varelse. Tack för kritiken.

2010-01-01 @ 16:32:44
Postat av: friduffs

ÅH. HÄRLIGA ANONYM. VILL NÄSTAN KRAMA PÅ MÄNNISKAN.

2010-01-03 @ 13:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0