Memento mori

Så där står man i ett helt tomt hus med "Bad kids - Black Lips" på högsta volym för den regelbundna fin slipningen på det fåniga, ouppfostrade röda håret som växer frenetiskt på min skalp. Håller en näve hår i handen och placerar det mellan kökssaxens slitna, blänkande blad. Bara på lek. Bara på låtsas tänker jag. Du vågar inte. Sen klipper jag. Saxen tuggar sig genom med ett lustigt ljud. Adrenalinkick, blir yr. KAHSKJSFHkjas. Ramlar nästan omkull. Skrattar högt och fortsätter klippa. Håller en näve med perfekt, friskt hår i näven. Hår som fått förtjusta blickar och ivriga rynkiga tanter att fnittra av extas. Slänger lite med det i luften. Åt helvete med det.
Nu återstår det bara att presentera mitt nya jag för familjen. Undrar om det ser lika bra ut när jag ligger i en blodpöl på golvet med inslagna tänder och krossat kranium. Kanske rent ut av framhäver det hela. Ska presentera det riktigt uruselt också. Typ. HEJ PAPPA HÅR KLIPPA HEJ JAG ÄR GRAVID OCKSÅ HEJ AIDS. Högljutt förneka att jag tar droger, men ha en mystiskt vit överläpp. Sedan kan jag hångla upp min syster och säga att jag exprimenterar lite, och nog är lesbisk.
Har börjar kladda ner mitt Testamente på en postit-lapp. Det blev inte så mycket. Pony får gitarr, en grön klänning hon nog gillar, mina pengar och sin julklapp och allt annat hon vill. Agnes får resten av mina kläder, den tomma ramen på min vägg och mina pokemonfigurer. Dafni får allt som finns på mina väggar, och den nyfunna, läckra spegeln jag hittade igår och alla mina frimärken. Frida får Lennart, Barbro, den vita bröllopsklänningen som jag har bestämt att hon ska ha på sitt bröllop och livmoders-stolen. Jake får min Gasmask. Gåsha får Porslinhunden och min poesi-samling.
Jag tror det var allt. Resten kan ni dela på. Jag äger mest bara skrot, ändå.
'

Kommentarer
Postat av: Gosha

Jag skulle nog uppskatta dem.

2009-12-21 @ 19:20:54
Postat av: Olga

Jag tänkte att du skulle läsa upp dom på den internationella "Dålig Poesi dagen" och få några öron att blöda. Men det är upp till dig, bränna dom vore nog det mest barmhärtiga.

Porslinshunden hittade jag i en container. Men jag lever, så du får inget av detta. OH, TO BAD!

2009-12-21 @ 19:58:14
Postat av: friloffs

JAG FÅR INGET?

2009-12-22 @ 00:29:55
Postat av: Olga

HFFHHFFHHFHFHFHHFLFLFLLLSLSFLSFL

2009-12-22 @ 00:44:24
Postat av: bells

jag måste bara säga; Du är ju helt galet söt, hittade din bloggadress i en hemligbok, jag ritade en liten val under. ehe

fin blogg!

2010-01-08 @ 01:00:16
URL: http://osmidig.blogspot.com
Postat av: Olga

Åh, nu sitter jag och fnittrar högt för mig själv igen. Måste sluta med sådana fånerier när jag blir glad. Lustigt hur det kan kittla i bröstkorgen av några underbart simpla meningar som dina. Bells, du gjorde min dag ♥ Jag tackar så innerligt.

jag vill se valen. Är boken fortfarande kvar i biblioteket?

2010-01-11 @ 00:19:28
Postat av: schack

Bad kids är en så underbar låt - går att spela hur högt som helst, blir aldrig för högt.



Jag paxar din mössa. För jag har för mig att du hade en fin sådan.

2010-01-20 @ 06:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0