MAX 40W E14

Bytt två Glödlampor idag och tagit sönder en. Jag är ju så nedrans händig av mig.
Gömde mig i vår källare en stund när solen höll på att gå upp och jag hade mina vanliga Morgon-kväljningar.  Ville vara naken för inga kläder verkade passa mitt bittra humör, och ville inte gå upp igen för då skulle Föräldrarna märka att jag var vaken. Dumma elaka kalla dumma källargolv som förhindrar min nakna framfart.
När jag slutat fascineras av min knottriga, bleka hud letade jag igenom mammas undangömda Kartong med gamla kläder.  Hittade fina Hängsebyxor som jag planerar att ha på mig på måndag, och skjorta som luktade skalbagge som allt annat där nere. Trampade på en Julgranskula som gick sönder och blodet och dom spegelblanka skärvorna bildade något som såg ut som en arg sten med hår som blir jagad av flera glada stenar med dålig andedräkt och sandaler. Eller möjligen John Lennon med mjäll. Det gjorde inte så ont. Slickade på en klump av frusna hjortron från frysboxen och hittade en ensam fastfrusen Twister som fick hålla hjortrona sällskap nere i min Missnöjda Mage. Bakom dammiga Fiskskålar och lustiga inlagda grönsaker hittade jag några gamla Tyg-färger, så jag planerar att slänga ner lite tråkiga kläder i tvätten och färga dom fina. Gul, grön och rosa. MEN ÄNDÅ. Lite omväxling skadar ju inte nu när höstmörkret gör allt grått och tråkigt. Måste till Myrona och hitta en grammofonspelare, min Mor äger nämligen ett flertal Tintin skivor som jag vill lyssna på innan jag stänger in dom i ugnen och gör märkliga skålar.
Blev trött igen och gick och la mig i badkaret som läckte så jag blev blöt och ledsen och gick och lade mig upp och ner i sängen för sova vanligt är inte roligt. Vaknade på rätt håll.
Jake som skulle ta med sin tröja igår men glömde den i källaren, jag slo g mig för pannan jätte hårt när jag märkte det. Tankspridda pojke. Annars så hade vi ganska trevligt, fast filmen inte var sådär utomordentligt fantastisk. Blåa Chips förgyller det mesta. Vi turades om att somna lite, så vi kunde förstå handlingen. "The Big Labowskij".  Eric kom, det var Jakes granne. Han frös om sina händer. Sitta i köket mitt i natten och samtala om våra misslyckade fyllor. Viska. Far betedde sig som en kuk.


Kommentarer
Postat av: Greken

Du får supa med mig istället, jag har bara lyckade fyllor. Spya och brännmärken, det är grejer det.

Postat av: jake

jag är allt lite tankspridd jag. och förlåt om jag sa något dåligt igår :(

2009-11-15 @ 12:26:19
URL: http://kirlianvoyager.blogspot.com
Postat av: Olga

Jag har ett brännmärke på handleden som är runt. Folk tror att jag är GANGSATAAAAAAAAAAAH för det ser ut som någon har fimpat där. Sedan säger dom "ja...ha" och ser jätte besvikna ut jag förklarar att jag fick det när jag lekte med ett sugrör. Ett förskräckligt FARLIGT sugrör såklart. Men det verkar inte spela någon roll.



2009-11-15 @ 17:17:47
Postat av: Olga

Jag vet inte vad du sa, men du skrev väldigt spännande saker. Vi kan kalla det Abstrakt Litterär konst. förlä, Emkva förkät, förlät och Förlåt. Du lyckades stava korrekt i ditt sista sms, men jag förstår inte vad du försökte säga förlåt för.

2009-11-15 @ 17:29:31
Postat av: gosja

En misslyckad fylla ger nästa fylla en chans att relativt vara många gånger bättre.



Ska inte förresten glödlampor bli, typ, olagliga?

2009-11-17 @ 11:55:43
Postat av: Olga

Bättre är inte alls bra, men jag gillar den optimistiska andan!

GLÖDLAMPOR \ o / Jag tänker springar runt och fånga eldflugor och låsa in dom i små burkar och inte ha hål i. Fast då får jag hämta nya. För dom... dör. Jag kanske gör hål. MEN INTE STORA.

2009-11-17 @ 19:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0