Smulor

Missar bussen hem med en patetisk sekund eller två och jag sparkar i gruset och fördömer dagen då jag kom ut ur min mors blodiga vagina. Mellan svordomar och hektiska gester stannar en röd, dammig volvo framför mig och jag ser en knotig hand som viftar i framsätet. Jag går tveksamt fram till bilen. En man med ljusgråa, snälla ögon och hud som ser ut som en karta som knycklats ihop tiotusentals gånger av en frustrerad turist på Berlins gator, lyfter bort skräp från framsätet och säger samtidigt åt mig att stiga in. Han muttrar något om hur fräck busschauffören var som körde ifrån mig sådär. Jag tvekar och överlägger under fraktionen av en sekund om jag ska sätta mig på det smuliga sätet i den främmande bilen, eller avstå som rösten i mitt huvud frenetiskt försöker intala mig att göra. Jag gillar att göra fel.

Vi pratar om hur elaka busschaufförer kan vara och han tutar på bussen och jag skrattar när vi kör förbi den. Det luktar död katt och varm plast, han har dragit fram sätet så långt fram till ratten det går. Jag slår vad om att han hette något på G, han såg liksom ut så. Han berättar om hur han som ung var Sverigemästare i hästhoppning, hur han träffat sitt livs kärlek på en av tävlingarna. Jag berättar om att jag slutade rida för jag hästarna på ridskolan var ledsna. Han höll med mig. När han skrattade var han tvungen att putta upp de tjocka glasögonen med den disformerade handen och blinka några gånger innan dom gled ner igen. Han släppte av mig vid stan, och vi vinkade Farväl och log hela vägen hem. Drack Snow-slush på en gunga och tittade på molnen tills tungan domnade bort. När jag var inkapabel till att se något annat än disformerade jätte-penisar på det blåa himlavalvet, gick jag hem och somnade på balkongen. Jag saknar honom.



Kommentarer
Postat av: Schackimatti Pekkanen

Attans. Det är sådana gubbar som man vill ha som farfarbror. Du skulle tagit hans adress så hade ni kunnat skicka snigelpost med kluriga rim och hästklistermärken till varandra.

2010-04-20 @ 12:09:17
Postat av: Olga

Åh, ja, det borde jag ha gjort. Eller åtminstone följt med honom hem och tittat på hästhoppningen som han hade så bråttom till. Eller så får jag helt enkelt adressera breven med "Gubben som troligen har ett namn på G, men jag är inte säker och har ett par tjocka glasögon som åker ner på näsan och kör en smutsig röd volvo och som jag saknar något så förskräckligt"

2010-04-20 @ 23:10:57
URL: http://valrost.blogg.se/
Postat av: Anonym

räven slutar aldrig falla!

jag får panik :O

2010-04-21 @ 23:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0