Soul for sale

Vaknade här om dagen med en skrynklig tumme. Huden var fuktig och vit och sträv som om någon hade flått den när jag sov, prytt sitt huvud med den för att inte förstöra sin frisyr i regnet, och sedan sätt på den igen innan jag hann vakna. Jag skådade den likgiltigt i några dimmiga minuter där den låg framför mig på kudden. Kallt saliv mot kinden. Mardrömmar. Jag stoppade in den i munnen igen och somnade om i solens varma andedräkt.
Så dom senaste veckorna har bestått av att diverse förträngda ovanor har återvänt till mitt nya, fräkniga, vårkåta jag. Allt från att pilla bort huden från blodiga fingrar och tår, till att låta tankar skena iväg under allvarliga samtal och somna i duschen. Det hänger fåniga byxdresser i min garderob och jag syr bikinis av dusch draperier. Nätterna spenderas med Jennifer härjandes i natten likt skadedjur, klättrande i lyktstolpar och åkandes i kundvagnar på tomma parkeringar. Tomma bussar och tomma ögon. Fulla hjärtan.
Försöker övertyga mig själv till och från att mullet under den bleka huden och håret på benen mest är charmigt men utan någon vidare framgång. Vill på Emmaboda och West Coast Riot i sommar, om min flegmatiska mor tillåter sådana ohyfsade aktiviteter. Jag vill ha äckliga människor i äckliga tält med Blanka ögon och ostbågar i håret. Och om jag har tur får jag jag sommarjobb hos Majk i sommar, behöver pengarna. Köpa totalt onödiga saker ingår i min nya undergångs diet. Flyr från sin egen skugga under kvällarna tills ångesten och överskottsenergin dämpas av mjölksyra och snabba andetag. Dricker Slush tills jag får ont i huvudet och tungan blir blå. Tittar på moln. Förtränger känslor. Visslar muntra visor.

Kommentarer
Postat av: bells

åh vad fint du skriver, nåndag snart vill jag ha dig i mitt hem och titta på till exempel freaks, spela tv-spel och baka cornflakeskakor, dricka ämbar med te och andra dekadenta fånerier

2010-05-09 @ 21:59:59
URL: http://osmidig.blogspot.com
Postat av: Olga

Du ska få mig i ditt hem, vi ska ha Hayao Miyazaki maraton och bli höga på pasteller och barnskratt, vi ska baka morotskaka även fast det är ganska svårt, och jag vill sova över om jag får. Sedan kan vi spendera någon solig dag på min ny-inredda balkong och odla fräknar på våra bleka kroppar. Jag saknar dig Bells, du är den bästaste jag vet.

2010-05-12 @ 22:49:30
URL: http://valrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0