Höststorm

Jag sveps med i en skummande, porös våg av varmt tyg. En torr, hård kallsup slår sig fram genom halsen mot mina krampande lungor. Mitt skepp av trasiga drömmar som jag seglat under det nattsvarta himlavalvet sjunker och min tappra besättning vars vita, fluffiga innanmäte nu slukas i en våldsam storm av känslor. En kloförsedd orkan som river upp lager av bly och betong som sakta förvandlat mitt krävande inre till en pulserande fossil. Jag slåss hejdlöst med bomullsvågorna men har ingen chans. Jag trasslar in mig i mig själv, sparkar och spottar och fräser och slåss för mitt liv. Stormen vrålar i den stjärnlösa natten och sliter sönder luften jag desperat försöker andas. Jag försvinner ner i ett svart hav av salta tårar och knytnävar bland vrakdelar av något som en gång höll mig ovanför det tjocka luften och de starka strömmarna av blickar och ord. Kopparröda och flottiga lockar på min skalp sticker fram mellan lakanen och mörkret omfamnar varsamt min lamslagna kropp när den sjunker mot botten. Jag är död. Det smakar salt.
Solen andas sakta genom det vita tyget och jag slår upp mina salta ögonlock som väser avvisande mot den strukna bomullsytan. Ett milt ljus fyller det lilla hålrum av existens jag beslagtagit under täcket. Jag kommer plötsligt ihåg att andas och jag lyckas fokusera blicken på blodet under mina naglar på den främmande hand som ligger ihålig och torr på kudden framför mig. Verklighetens stela närvaro gör sig påmind likt locket på en glasburk och jag blir plötsligt medveten om en kompakt värld utanför mitt mörkblå kranium. Hud och porslinsprydnader och damm och frosten i gräset. Täcket viskar till mina fingertoppar, mina flackande blonda ögonfransar gör så att dammet slår kullerbyttor luften. Här tänker jag ligga tills ni glömmer bort mig. Persikofärgad, ljuv glömska.

Kommentarer
Postat av: bells



Men då får du nog ligga där jävligt länge, för jag tänker nämligen aldrig glömma dig

2010-10-18 @ 15:22:26
URL: http://osmidig.blogspot.com
Postat av: Olga

Tänk så hittar dom mig om hundratals år. När jorden ska gå under. Ficklampor och gasmasker. Ett förfallet hus, under lager av damm lyser det svagt. Under täcket under dammet i ljuset ligger jag och tänker. Tiden hade stått stilla.

2010-10-24 @ 00:33:36
Postat av: cornet

sv: du är så rar och fin olga.

och skriver så ljuvligt

2010-11-12 @ 14:47:51
URL: http://popattentat.blogspot.com
Postat av: pandasoppa

du skriver liksom för bra för att man ska våga kommentera nästan. löjligt bra. shit asså

2010-11-23 @ 10:32:10
URL: http://pandasoppa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0