Äppelskrutt

Hösten tuffar på och jag tuffar tusen meten bakom. Hostar, haltar, snubblar, kalla det vad du vill. Hösten har svalt staden hel, utan att tugga en enda gång. Näshåren klibbar ihop med fruset snor när jag låter lungorna absorbera lukten ruttnande löv och avgaser som en torr svamp. Barken blottas som sårskorpor och träden står sårbara och nakna i stenhårda minusgrader. Röda högar av deras kläder prasslar kring anklarna, gör kullerbyttor och krossas under gummisulor. Vita korvar av andetag klättrar över horisonten och ner på andra sidan. Kylan som vrider ur benpipor som handdukar och jag rycker envist upp frostens rötter ur blött kött utan resultat. Hjärtat pumpar syra, i min ryggrad bor det elektiska ålar och golfbollar. Kisspölar och snorloskor glittrar ikapp på asfalten och Animal Collective skvalpar i mitt kranium med små, trubbiga kuber dig när blytunga kängor klampar målmedvetet och ihåligt som pulsen. Jag slingrar mig ur en puppa av existens, tävlar med min egen spegelbild. Jag spenderar dygnets timmar med att själdiagnosera mig själv och skriva listor. Jag vill dela in allt i spalter och svart och vitt och ditt och datt för att organisation är min sprillans, fina badring som luktar kemikalier och klibbar fint mot huden. 
Mina nya hatobjekt är: 1. Tjejer med höga hästtofsar som gungar uppkäftigt i takt med deras hurtiga steg mot gymmet. 2. Torra suddiummin som man tror är bra men sen är dom inte det. 3.  Människorasen.
Mina nya glädepiller är: 1. Barn som sover i barnvagnar med armarna i kors som hiphoppare. 2. Vika sedlar och vinkla pappret så kungligheterna ser tokiga ut. 3. När man väntar på bussen hittar något mellan tänderna som smakar helt ok. 4. Kissa riktigt hårt så alla i båsen bredvid hör. 5. Ljudet av frosten som dör under fötterna när man man går ut barfota tidigt på morgonen och dom små skalbaggarna som klättrar upp för ryggraden. 6. Inehållsförtäckning på finska 7. Bilderna på människor som ser ut som att dom bajsar på sportsidorna 8. Smaken av salt hud. 9. Samla på skrynkliga inköpslistor som människor slängt. 10. Ordet Iktuarpok.




Kommentarer
Postat av: bells

jag trodde fröst att penspetsarna var gamla spritflaskor.



Barn som sover i barnvagnar med armarna i kors som hiphoppare.



<3

2011-11-14 @ 21:15:42
URL: http://osmidig.blogspot.com
Postat av: frida

F Ö R M Y C K E T F R I T I D är vad jag kallar upphovsmannen till pennorna.

2011-11-14 @ 21:56:08
Postat av: Olga polga flolga shkolga

G I F T D I G M E D M I G är vad jag skulle säga till upphovsmannen/kvinnan till världens ballaste grej.



Bells är en alkohlist som ser allt som spritflaskor. Typsikt. "Åh, var det du? Jag trodde det var gamla spritflaskor." Barn är så fina ibland. Jag brukar stirra tillbaka lite för länge på dom ibland, när dom tycker att man ser konstig ut. Då blir dom väldigt obekväma och rycker mamma i kjolkanten. Då känner jag mig väldigt nöjd med mig själv, som ger mig på sådana som inte är i min storlek. Man vinner ju, varför skulle jag sluta?

2011-11-17 @ 12:19:54
Postat av: Eftertänkaren.

Fast nu när du säger det Bells, det är ganska likt.

2011-11-17 @ 12:20:37
Postat av: bells (igen)

vad glad hen måste ha varit när han kom till "i"

2011-11-17 @ 23:13:42
URL: http://osmidig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0