Hittelön

Igår hittade jag tre blodiga fågelvingar på gräsmattan, blöta och tunga av regnet och tänker att någonstans springer en och en halv ångestfågel omkring utan att kunna flyga och jag ska samla dom i en plastpåse och sätta upp lappar så att den som saknar sina vingar kan kontakta mig. Tills dess att de återfår sina rättmätiga ägare tänker jag blänga extra hårt på kvarterets tjocka katter som smälter på betongtrappor och altaner likt påsar med smör.
Jag har fyllt min ipod med det här under den senaste veckan och gjort förortsoboy precis som Dogge Doggelito i reklamen. Med socker som knastrar mellan tänderna, en dassig morgonrock och blaskregn utanför balkongdörren känner man sig 81% odödlig. Jag kan inte längre räkna upp alla vårtecken på mina tio solskensfingrar så jag har börjat räkna med tårna även om dom helst trängs i svarta strumpor och endast ser ljuset genom hålen som jag inte bryr mig om att laga. Jag brukar sträcka och böja och dressera dom när jag ligger i badkaret som om dom var tio knubbiga små män i sovsäckar som gäspar och vaknar ur sin vinterdvala. De är härdade efter klampande och tunga skor med metall som jag insisterar att bära så att jag inte ska flyga iväg och förvinna. Jag har hört historier om personer vars huvuden expanderat av tankar, att blodkärlen i ögonen spräcktes som trädgårdsslangar och kraniet fyllts likt luftballonger och bara lyft och förvunnit och jag är rädd för att jag kan stå på tur. Jag är rädd för att fågelvingarna jag samlar på sakta skalar av min gravitation, som huden på fingerspetsarna. Att det växer tillbaka men inte tillräckligt snabbt. Vattenblåsor är ett pris jag är villig att betala.


Kommentarer
Postat av: edvin

Skicka på säger jag! Det ger rätt okej cash måney också. Din serie låter väldigt spännande, jag skulle gärna vilja läsa den. Om Galago är omedgörliga är innehållet i Morsan #5 fortfarande ett blankt papper. Även om jag är lite avogt inställd till saker på engelska. Mitt spontana intryck är också att du skriver bättre än genomsnittet. På svenska.



(Tycker inte om att svara på andras bloggar så det inte går att följa tråden i efterhand men ville inte ta risken att du inte ser mitt svar.)

2012-04-20 @ 19:43:55
URL: http://bongrouge.com/morsan
Postat av: edvin

Du får gärna vända dig mot mig alldeles oavsett vad som händer med Galago, jag tror nog att ditt hittepå passar som hand i handsken med mitt. Håll mig uppdaterad om du har något. Kul att du läser min blogg och nu ska jag tillika ta och börja läsa din.

2012-04-23 @ 19:36:59
URL: http://bongrouge.com/morsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0